נושא הבלוג

קצת קשה לדחוס יותר מ- 25 שנות ניסיון של תיב"ם מכני תלת ממדי והדפסה תלת ממדית לתוך בלוג אחד. אבל, זה כייף לנסות.
הבלוג מיועד למקצוענים ולחובבים ב 3D CAD וב 3D Printing למי שרוצה ללמוד ולהבין יותר על הטכנולוגיה ועל החידושים בתחום. אשמח לתגובות ולשיתוף.

יום שני, 6 בפברואר 2012

מי זה לוחץ על הבלמים?

האם העתיד הוא בתוכנות תיב"ם מסין ?http://www.zwsoft.com

למה להוציא אלפי שקלים בשנה על שינויים טכנולוגים מינורים  ואמינות מופחתת.

האם הארגונים הגדולים אשמים בהאטה של ההתקדמות הטכנולוגית של תוכנות התיב"ם?

 פעם מזמן, כשתוכנות תיב"ם רצו על מחשביים יחודיים שנקראו "תחנות עבודה", נמכרו במחירים מופרזים, עם מערכות הפעלה יחודייות שלהשתמש בהם היה קל בערך כמו לסנכרן אנשי קשר בנוקיה עם Gmail , הארגונים הגדולים, אלו עם מאות המהנדסים והשרטטים שהשתמשו בתיב"ם, היו המנוע להתקדמות ולצמיחה של הטכנולוגיה. רף הכניסה הגבוה שקבע מחיר הרכישה ויותר מזה, העלות והקושי בלימוד המערכת, העניקו גישה לטכנולוגיה רק לחברות גדולות. מנהלי התיב"ם באותם ארגונים היו בעלי כוח רב מול הספקים והשפיעו ישירות על כיווני הפיתוח של התוכנה. בגופים גדולים הפרודוקטיביות של המהנדס הבודד, קלות השימוש והלימוד אינם הגורם הראשון בסדר העדיפות. ארגונים גדולים מוכנים לספוג זמן לימוד ארוך של תוכנה חדשה ורואים זאת כחלק שולי מעלות ההעסקה של המהנדס. התוכנות באותו עידן דרשו מחויבות כל כך גדולה מבחינת הכשרה, שכאשר מהנדס פרש מאחד מאותם ארגונים, הוא נשאר נאמן לתוכנה אותה למד והכיר. בארגונים הגדולים השימושיות מפנה מקום ל (לא בהכרח בסדר הנ"ל) אמינות, יציבות, ביצועים, יציבות, שיתוף מידע, יציבות, התממשקות למערכות ארגוניות ועוד פעם יציבות !! כל משתמש מתחיל יודע שכאשר תוכנה מתפתחת לגרסה חדשה כמעט תמיד נפגעת האמינות, היציבות והביצועים (נסו להריץ תיב"ם של 2011 על מחשב מלפני ארבע שנים) .
ההתפתחות הטבעית של תוכנה חדשה מתחילה מלמטה, מהלקוחות הקטנים, אלו שמוכנים לאמץ טכנולוגיות חדשות ה -  early adapters , אותם משתמשים שכאשר התוכנה מפשלת, לא צועקים חזק מידי ועדין מוכנים לשלם מחיר מופרז עבור טכנולוגיה שהיא לא תמיד בשלה. ככל שהחברה מתבססת היא מתחילה ללטוש עיניים ללקוחות הגדולים, אלו שמוכנים לחתום חוזה לחמש שנים ויותר, להתחייב לאספקת מזומנים רבה כל שנה ומרגע שהם התחילו את התהליך, הם לקוחות שבויים בגלל הקושי לשנות טכנולוגיה.
מעט ספקיות טכנולוגיה יודעות לשמור טוב על האיזון בין אספקת הצרכים של הלקוחות הגדולים (אמינות ויציבות - זוכרים) תוך שמירה על חדשנות טכנולוגית. וכך, אחרי עשור של חידושים והתקדמות טכנולוגית מתחילים המשתמשים הקטנים לתהות על מה ולמה עליהם לשלם אלפי שקלים בשנה לעדכון גרסאות חדשות פחות יציבות ועם תוספות שוליות בעוד החברות הגדולות, מצדן שתצא גרסה חדשה פעם בשלוש שנים אבל שהקיים יהיה יציב ואמין .


לפוסט הקודם - סקירה של השנה החולפת

העתיד (שוב פעם) בענן

מערכות ההפעלה הניידות, ה iOS  והאנדרואיד חושפות את המשתמשים לנוהל שמוכר כבר שנים מעולם הלינוקס, במקום שינויי תוכנה ענקיים, עדכונים קטנים המגיעים מהרשת מדי פעם ולא מפריעים את מנוחת המשתמש. השימוש בטכנולוגית ענן הכולל אפליקציה או חלק ממנה על שרת ברשת, מחייבת בעקרון שכל המשתמשים ישתמשו באותה גרסת תוכנה אותה קל יותר לעדכן ולדחוף את השינויים ללקוחות דרך הרשת. שינוי קטן כל פעם ולמאות אלפי משתמשים, מאפשר לבדוק בקלות ובמהירות את ההשפעה שלו לפני שממשיכים בשינויים נוספים בתוכנה. התוכנה אמורה להיות אמינה ויציבה יותר ללא הבעיה המוכרת של "אופס, תיקנו כאן איזה קוד אבל עם המרפק הרסנו משהוא אחר"

Alibre - פעם, תכננו להיות הסוליד של הענן. הם ויתרו על זה מזמן וחבל
ואולי מהפכה טכנולוגית ?

ההסטוריה מגלה לנו שאחת ל 15 שנים מתחילה מהפיכה טכנולוגית על ידי שחקן חדש בתחום שטורף את הקלפים ומתחיל תהליך שבסופו של דבר יש בידי המשתמשים תוכנות זולות מתקדמות יותר. יתכן שהגיע הזמן ....

הערה חשובה: 
לאחרונה קבלתי מכתב איום בתביעה ממנכ"ל סיסטמטיקס שקובל על כך שבפרסומי באינטרנט (ואני מניח שהכוונה לבלוג הזה) אני פוגע בשמה של חברת סיסטמטיקס (מפיצת SolidWorks בישראל) ולכן, כדי להסיר איום זה ואחרים מעל לראשי, ברצוני להבהיר לקוראי שאין בטור זה או בקודמים לו שום בקורת או כוונה לביקורת על הנושאים הבאים: מחירי תוכנת סולידוורקס בישראל, שביעות רצון הלקוחות בישראל, התמורה לתמיכה השנתית או היציבות, האמינות וההתקדמות הטכנולוגית של התוכנה הנ"ל בישראל ! אם לא צוין אחרת, הכתוב בבלוג מתיחס אך ורק לכל התוכנות האחרות הנפוצות בשוק ולא ל SolidWorks! והיה ומצוינת תוכנת סולידוורקס, הכוונה היא  לתוכנה הנ"ל בכל מקום אחר בעולם מלבד בישראל. 
כל המפרש טור זה אחרת עושה זאת על דעתו ואחריותו בלבד! והיה ואתם מוצאים בפרסומי דבר מה העלול להתפרש כפגיעה ב"שמה הטוב" של סיסטמטיקס, אנא עדכנו אותי מיד כדי שאתקן זאת וגם, הקליקו על הפרסומות בבלוג בתקווה שהרווחים יאפשרו לי לממן הגנה משפטית.


גל רז


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה