נושא הבלוג

קצת קשה לדחוס יותר מ- 25 שנות ניסיון של תיב"ם מכני תלת ממדי והדפסה תלת ממדית לתוך בלוג אחד. אבל, זה כייף לנסות.
הבלוג מיועד למקצוענים ולחובבים ב 3D CAD וב 3D Printing למי שרוצה ללמוד ולהבין יותר על הטכנולוגיה ועל החידושים בתחום. אשמח לתגובות ולשיתוף.

יום רביעי, 12 בספטמבר 2012

סיבוב פרסה סולידי


סולידוורקס מכריזה על גרסה חדשה ונסוגה  מתכניותיה השאפתניות ל 2013 .

ארבע ימים לפני הכרזת ה Iphone החדש , ו SolidWorks מציגים גרסה חדשה, SolidWorks 2013.  המעניין בסולידוורקס לראש השנה,  הוא דווקא מה שחסר. אם עקבתם אחרי הפרסומים וההצהרות של אנשי SolidWorks בשנתיים האחרונות, הרי שגרסה 2013 הייתה אמורה להיות הגרסה האחרונה של התוכנה המזדקנת  ולצידה, מבריקה וזוהרת, אמורה הייתה לצוץ תוכנה חדשה לגמרי, מהפכנית, שונה , מבוססת ענן ועונה לשם V6.
SolidWorks V6 הייתה אמורה לשחרר את חברת סולידוורקס מהתלות המעיקה במתחרה הגדול "סימנס". תוכנת SolidWorks , בנויה מיומה הראשון על המנוע הגאומטרי "פראסוליד" ועל מנהל האילוצים  D-cube השייכים שניהם לקבוצת יוניגרפיס / סוליד אדג' בחברת סימנס.  שני הרכיבים הנ"ל הם חלק משמעותי והכרחי שבלעדיו לא ניתן לקיים תוכנת תיב"ם מודרנית. ההשענות של סולידוורקס על המתחרה הגדול גורמת מזה זמן רב לחוסר שביעות רצון בחברת האם, קבוצת דאסו סיסטמס המחזיקה בסולידוורקס כמו גם בתוכנת התיב"ם הנחשבת למקיפה ביותר בעולם (וגם המסובכת ביותר) Catia .
במהלך שנוי במחלוקת שנמשך כבר מעל לשלוש שנים, מאז אותה הכרזה אומללה של מנכ"ל SolidWorks  על מותה של התוכנה, שבמהלכו הוחלף המנכ"ל, הועזב המייסד ולאחרונה נזרק גם סמנכ"ל הפיתוח לטובת סמנכ"ל מדאסו סיסטמס, אמורה הייתה לצאת החודש תוכנה חדשה לגמרי שפותחה מאחורי איפול כבד בחמש השנים האחרונות.
SolidWorks V6 הייתה אמורה לסגור את הפערים הטכנולוגים שנפתחו על ידי המתחרים ולייצר יתרון טכנולוגי כפתרון ענן שרץ על כל פלטפורמה וכולל עריכה ישירה על המנוע המתמטי החזק של Catia המכונה GSM.
נכון לעכשיו, המציאות היא שאין V6. במקום זה סולידוורקס הודיעה שתמשיך להוציא את גרסאות 2014, 2015 וכו' באותה המתכונת הישנה. במהלך 2013 אמורה לצאת תוכנה נוספת ל"תכנון קונספטואלי" והיא איננה תחליף ל Good old Solidworks .
הכוונה ב"תכנון קונספטואלי" נשארה עלומה.  הערכה היא שלמעשה זה עוד כלי לעריכה ישירה של מודלים ללא תלות בהיסטוריה, אילוצים קודמים או סקיצות, כדוגמת ה Inventor Fusion או ה SpaceClaim הנמצאים בשוק כבר מספר שנים . בעוד ה Fusion מבוסס על המנוע הגאומטרי המוצלח של אוטודסק ולכן מאפשר שיתוף ועדכון הדדי עם תוכנות הסוליד של Autodesk כדוגמת האינוונטור או האוטוקאד, הרי שהתוכנת הקונספט של סולידוורקס תהיה בהכרח מבוססת על ה GSM, מנוע גאומטרי השונה לגמרי מזה הקיים בסולידוורקס, מה שיציב בעיה קשה בשימוש בשתי התוכנות במקביל.
באופן לא מפתיעה, גרסת 2013 שתוכננה להיות האחרונה ודי, לא מציעה כמעט חידושים. השאלה הגדולה שעומדת בפני משתמשי סולדיוורקס היא האם להמשיך לשלם אלפי שקלים כל שנה לשדרוגים מינוריים (כ 10,000 ש"ח לשנה לגרסת הפרימיום!)  או להישאר עם מה שיש. ללא חידושים וחדשנות, לסולידוורקס יהיה קשה להמשיך לשמור על מחירה הגבוה יחסית בעולם בו מחירי תוכנות הסוליד יורד משנה לשנה והמאבק על יכולות, חדשנות ואמינות רק מחריף.

Joe Brouwer מפורום ה cad/cam  באתר LinkedIn,  כותב על הפיגור הטכנולוגי אליו נקלעה סולידוורקס.
על פי ג'ון, הנושאים הבאים אינם מכוסים היטב בתוכנה (הקישורים מדגימים כיצד זה נעשה בתוכנות אחרות):
ולזה יש להוסיף ארבע נושאים שהיו אמורים לקבל ביטוי בתוכנה החדשה את חלקם סקרתי כבר ב 2010:
האם סולידוורקס משלמת את מחיר ההתמקדות  בגרסה הרפאים- ה V6 ?
את רשימת החידושים בגרסה 2013 של סולידוורקס תוכלו למצוא כאן (וגם כאן) ולשפוט בעצמכם.

שנה טובה 

גל רז